Identyfikacja wizualna marki

Profesjonalna identyfikacja wizualna marki
Bez względu na to, jak dużą działalność się prowadzi i w jakiej branży się działa, trzeba pamiętać o wzroście rozpoznawalności przedsiębiorstwa. Klienci muszą mieć świadomość tego, z jaką firmą mają do czynienia, gdyż w innym wypadku częściej będą korzystać z oferty konkurencji. Jest to prosta droga do upadku firmy, dlatego rozpoznawalność to jeden z kluczy do sukcesu.



Dzięki niemu ma się znacznie większe szanse dostać stałe udziały w rynku w każdej branży. Firma jest znana w gronie klientów, jeżeli już potrafią zidentyfikować jej produkty lub usługi spośród oferty innych marek. Aby było to prostsze, stosowana jest identyfikacja wizualna firmy. Pod tym określeniem kryją się wszystkie elementy wizualne, dzięki którym konsumenci rozpoznają dane przedsiębiorstwo.

Czym zatem jest identyfikacja wizualna firmy? To nic innego jak logo, używane przez firmę barwy, fonty (fachowo fonty), key visual, a również inne elementy graficzne stosowane tylko przez daną firmę. Ich obecność na produkcie powoduje, że klient od razu wie, że towar został wyprodukowany przez określoną markę. Logo i inne elementy identyfikacji wizualnej firmy powinny wyróżniać się spośród znaków graficznych stosowanych przez inne marki. Zbytnie podobieństwo jest niewskazane, gdyż może wprowadzać konsumentów w błąd. Więcej marka, która uprzednio stworzyła znak, może oskarżyć inną firmę o plagiat.
Identyfikacja wizualna firmy powinna być przygotowana wraz ze strategią komunikacji marki. Gdy określi się cele, wartości i misję przedsiębiorstwa, łatwiej jest dobrać stosowne logo i zaimplementować przekaz wizualny do wyróżników firmy. Gdy postąpi się odwrotnie i spróbuje się dostosować cechy marki do stworzonego już znaku, można stracić zaufanie konsumentów. Mogą poczuć się oszukiwani, gdyż chyba komunikacja marki stanie się niespójna.

Polecamy: https://www.whiteart.pl/identyfikacja-wizualna